top of page
Wydarzenia 2013

Grudzień – wigilia oraz jasełka

W sobotę 21 grudnia 2013 r. Oratorium stało się „betlejemska stajenką”, gdzie dziecięce i młodzieżowe grupy parafialne wraz ze swoimi opiekunami spotkały się by witać Nowonarodzonego Jezusa. Wspólne spotkanie przygotowywane było już od kilku tygodni przez próby związane z przestawieniem, które dedykowaliśmy naszemu Opiekunowi o. Dawidowi, jako dar imieninowy.

Wspólne spotkanie wigilijne rozpoczęły serdeczne życzenia o. Proboszcza do wszystkich dzieci zaangażowanych w życie parafii, a także serdeczne życzenia dla wolontariuszy i opiekunów. Następnie nasza grupa teatralna zaprosiła wszystkich do obejrzenia przedstawienia pt: Nowonarodzony Jezus zaprasza wszystkich do Betlejem. Następnie był czas życzeń świątecznych a także imieninowych dla Opiekuna – o. Dawida. Wspólne spotkanie było okazją by wyrazić wdzięczność sobie nawzajem, by przełamując się opłatkiem podziękować, przeprosić i cieszyć się sobą a także życzyć łask bożych.

W niedzielę 22 grudnia zaprosiliśmy do Oratorium na przedstawienie wszystkich parafian. Poprzez sztukę chcieliśmy przekazać widzą ważną wieść, że Pan Jezus przychodzi do wszystkich ludzi. Nie tylko do tych, którzy Go znają, kochają i z radością Go oczekują. Przychodzi również do tych, którzy nic o Nim nie wiedzą, którzy zajęci są wyłącznie sprawami materialnymi. Anioł wzywa ich do Betlejem, aby w spotkaniu z Chrystusem doświadczyli miłości, która może wypełnić serce i duszę człowieka.

Spotkanie ze św. Mikołajem

6 grudnia podczas Rorat odwiedził dzieci naszej parafii Św. Mikołaj. Przywoływany przez najmniejszych już w czasie kazania, przybył pod koniec Mszy świętej, by każde dziecko obdarować słodkim upominkiem. Po Mszy świętej w radosnej procesji zaprosił dzieci do Oratorium, gdzie odbyło się spotkanie Świętego Gościa z Nieba z dziećmi należącymi do parafialnych wspólnot. I tak jedną wielką rodzinę dziecięcą tworzyli ministranci i lektorzy, bielanki i scholanki a także małe Klemensiątka oraz dzieci i młodzież z Oratorium. Sala Oratorium stała się miejscem radosnego spotkania. Św. Mikołaj opowiedział dzieciom o sobie. Każdego imiennie poprosił do siebie po podarunek, jednych zapytał innym dał zadanie a wszyscy nawzajem obdarowywali się gromkimi brawami. Dopełnieniem spotkania ze św. Mikołajem było sobotnie wspólne wyjście do kina na film pt.: „Kraina Lodu”.

Imieniny o. Proboszcza

Bramy niebios – to tytuł przedstawienie imieninowego dla Ojców Andrzejów posługujących w naszej parafii: o. Andrzeja Krygera – Proboszcza i Rektora, o. Andrzeja Kupińskiego oraz o. Andrzeja Zająca. W I niedzielę Adwentu po uroczystej Eucharystii sprawowanej w intencji Solenizantów w Sali Oratorium odbyło się spotkanie wspólnot naszej parafii. Tematykę przedstawienie podsunęła nasza parafialna rzeczywistość. Misje święte z okazji Jubileuszu 80 - lecia poświęcenia kościoła stały się okazja by wspomnieć początki nie tylko parafii, ale też by powrócić do źródeł początków historii Redemptorystów – stąd na scenie pojawili się św. Alfons, św. Klemens, św. Gerard a także o. Bernard Łubieński. Niedzielne spotkanie zakończyło się podzieleniem się nawzajem chlebem jak wiara by po zakończonym Roku Wiary zawsze dzielić się wiarą i być dla siebie nawzajem dobrymi jak chleb. Spotkanie imieninowe stało się okazją do wspólnego spotkania grup, wspólnot na co dzień tworzących parafię.

Park Jurajski Bałtów

„Bo nikt nie ma z nas tego co mamy razem, każdy wnosi ze sobą to co ma najlepszego”. Kolejny już raz tej prawdy doświadczyli uczestnicy wycieczki z Oratorium. Wyjazd został sfinansowany przez Urząd Miasta st. Warszawa – Dzielnica Wola. Tym razem 26 października pod opieką o. Dawida,  a także  s. Katarzyny i p. Karoliny Ciecieląg wyruszyliśmy wczesnym rankiem do Bałtowa, by w pięknie położonym miejscu wspólnie podziwiać piękno stworzonego świata, poznając przy tym historię dinozaurów.

Jura Park, do którego się udaliśmy zajmuje obszar 3,5 ha. Na jego terenie znajduje się obecnie ponad 100 modeli dinozaurów i innych prehistorycznych stworzeń – wszystkie naturalnej wielkości. Wspólnie dzięki p. Przewodnik mogliśmy przeżyć ścieżkę dydaktyczną poznając historię powstawania dinozaurów a także historię miejsca. W Oceanarium mieliśmy okazję przenieść się w podwodny świat ogromnych gadów. Podróżując specjalny autobusem po „Zwierzyńcu” mogliśmy zobaczyć ponad 400 zwierząt, biegających swobodnie w kilku sektorach. Obserwując wielbłądy, lamy, bydło zebu, australijskie emu, azjatyckie antylopy nilgau i wiele innych gatunków dzięki przewodnikowi mogliśmy dowiedzieć się wielu ciekawych informacji o mieszkańcach dolnego i górnego zwierzyńca. Następnie sporo emocji dostarczyło nam oglądanie filmu 5D. Dzięki wspaniałej pogodzie, jaką dał nam Pan Bóg mogliśmy także przeżyć wiele radosnych chwil w parku rozrywki przeznaczonym dla wspólnej zabawy.

Wycieczka stała się okazją nie tylko do poznawania tajemnic historii oraz świata zwierząt, dała także okazję do dziękczynienia Pan Bogu za pięknie stworzony świat. Jak było wspaniale możemy zobaczyć na fotografiach.

Zakopane

W niedzielę 11.08.2013 r. młodzież z parafii św. Klemensa Hofbauera wyjechała na wycieczkę do Zakopanego. Po przyjeździe i zakwaterowaniu udaliśmy się na spacer Drogą pod Reglami.

Drugiego dnia wyruszyliśmy z Kuźnic w kierunku Czarnego Stawu Gąsienicowego. Droga była długa i męcząca, ale wszyscy daliśmy radę. Po powrocie do miejsca noclegowego każdy dzielił się wrażeniami z przebytej trasy. Na koniec dnia wyruszyliśmy na spacer po Krupówkach.

Trzeciego dnia relaksowaliśmy się podczas kąpieli w aquaparku w Zakopanem, gdzie bardzo miło spędziliśmy czas. Popołudniu mieliśmy zamiar zdobyć Nosal, lecz niestety nie daliśmy rady, ale obiecaliśmy sobie, że za rok będzie lepiej!

Czwartego dnia, tuż przed wyjazdem poszliśmy na Krupówki, aby zaopatrzyć się w pamiątki. Podczas naszego pobytu w Zakopanem codziennie uczestniczyliśmy we Mszy św. i to chyba dzięki temu mieliśmy siły na kolejne dni naszej wyprawy. Dla większości z nas był to bowiem pierwszy wyjazd w tak wysokie, ale i piękne góry. Wszyscy bardzo miło będziemy wspominać ten czas za co serdecznie dziękujemy siostrze Magdalenie i ojcom Dawidowi oraz Stanisławowi.

Galeria zdjęć

Kolonia letnia Gdańsk – Sobieszewo 30.06. – 13.07.2013 r.

Dnia 30.06.2013 r. grupa dzieci i młodzieży z Oratorium wyruszyła na kolonię letnią do Gdańska - Sobieszewa. Wyjazd został dofinansowany przez Urząd Miasta st. Warszawa Dzielnica Wola. Kolonię rozpoczęliśmy Mszą św. modląc się o potrzebne łaski w drodze i na przyszłe dni. Podróż minęła nam miło i przyjemnie.

Podczas pobytu na kolonii organizatorzy zapewnili nam wiele atrakcji, jak również sporo aktywności umysłowej i ruchowej. Każdego dnia odbywały się prace w grupach, podczas których przygotowywaliśmy prezentacje (przedstawienia, scenki, kabarety, układy taneczne, prace plastyczne, muzyczne), które przedstawialiśmy na pogodnych wieczorkach. Na podsumowanie dnia przeprowadzane były quizy z kategorii religijnej i życia codziennego.

W trakcie kolonii udaliśmy się na wycieczkę do Gdyni i Sopotu. Jedną z atrakcji był również rejs statkiem z Gdańska na Hel.

Oprócz wycieczek codziennie korzystaliśmy z plaży, na której graliśmy w siatkówkę, kąpaliśmy się w morzu jak również opalaliśmy się. Sporo czasu spędzaliśmy także na placu zabaw oraz boiskach znajdujących się na terenie ośrodka.

Był to ostatni wyjazd s. Magdy z Oratorium. Nasza Siostra zorganizowała dla nas 14 wyjazdów i każdy z nich był dla nas wspaniały. Z tej okazji ostatniego dnia w podziękowaniu przygotowaliśmy dla Siostry tort i wspólnie zaśpiewaliśmy piosenkę „świat byłby taki ubogi gdybyśmy się nie spotkali”. Wyjazd zaliczamy do udanych, pozostanie on na długo w naszej pamięci.

Pożegnanie s. Magdaleny

26 czerwca 2013 r. zakończyliśmy kolejny rok działalności Oratorium. Tym razem przywdział on smutną szatę, bowiem żegnaliśmy s. Magdalenę, która przez 7 lat towarzyszyła nam w naszych smutkach i radościach.

Punktualnie o 1700 dzieci i młodzież krótkim programem artystycznym podziękowały wychowawcom za ich trud. Podziwialiśmy wspaniałe tańce, a i sami wyginaliśmy śmiało ciało. W ramy wdzięczności wychowawcom za całoroczną pracę wpisało się również wspólne wyjście do teatru na musical: „Deszczowa Piosenka”, które miało miejsce kilka dni wcześniej.  Następnie przyszedł czas na życzenia dla Siostry. W niejednym oku pojawiła się łza. Opiekun Oratorium - o. Dawid Wilczyński przemówił w imieniu osób pomagających, czym wywołał szybkie wyjmowanie chusteczek. Na 1800 udaliśmy się do kościoła na Nowennę do MBNP. Po niej uczestniczyliśmy w uroczystej Mszy św. dziękczynnej za posługę Sióstr, które zostały powołane na inne placówki.

Spotkanie zakończył grill wychowawców o zachodzie słońca, które tego wieczora zakryły gęste chmury, jakby chciały nam towarzyszyć w pożegnaniu. O. Proboszcz Andrzej Kryger podziękował wszystkim za całoroczną pomoc w funkcjonowaniu Oratorium oraz prosił o dalsze wsparcie po wakacjach. Obejrzeliśmy także skróty przedstawień teatralnych zrealizowanych pod kierunkiem s. Magdaleny. Zimny wieczór upłynął nam w gorącej atmosferze.

Dziękujemy Siostrze za każdy dzień spędzony razem i życzymy sił oraz wielu łask Bożych na nowej placówce!

Zajęcia na wesoło

Od marca do czerwca w ramach wsparcia finansowego przez Urząd Miasta st. Warszawa – Dzielnica Wola, dzieci z Oratorium miały możliwość uczęszczać na basen, do kina, teatru oraz do parku rozrywki Hulakula.

Trojanów

Dnia 15 czerwca 2013 r. dzieci z Oratorium pod opieką s. Magdy, o. Dawida oraz Piotra Kaźmierskiego uczestniczyły w wycieczce do Farmy Iluzji - Parku edukacji i rozrywki w Trojanowie. W czasie pobytu w tym urokliwym miejscu dzieci skorzystały z następujących atrakcji: latająca chata, muzeum iluzji z lustrzanym korytarzem, dmuchawiec z lewitującymi piłeczkami, niemożliwy trójkąt, ścieżka złudzeń, studnia nieskończoności, lewitujący kran, meble olbrzyma, szachy XL. Następnie miało miejsce ognisko z kiełbaskami, po czy dzieci spędziły czas na placu zabaw i polu dmuchawców. Na koniec uczestniczyliśmy w pokazie iluzji, który wzbudził największe zainteresowanie wśród wychowanków Oratorium. Wycieczka przyniosła nam wiele radości, mamy nadzieję, że Trojanów dzieci odwiedzą raz jeszcze, tym razem zimą, kiedy to niezwykłe miejsce przemienia się w krainę św. Mikołaja.

Piękna Góra

W dniach 31.05. – 1.06. podopieczni Oratorium wraz z opiekunami wyjechali na wycieczkę do Pięknej Góry nad jeziorem Tajty. Wyjazd został sfinansowany przez Urząd Miasta st. Warszawa – Dzielnica Wola.

W podróż wyruszyliśmy w piątek wczesnym rankiem. Na miejscu byliśmy ok. godziny 10:30. Po przyjeździe i rozlokowaniu się w pokojach udaliśmy się na posiłek. Tuż po obiedzie organizatorzy urządzili dla nas konkursy integrujące grupę. Podzielono nas na dwie drużyny. Konkurencje wymagały nie tylko siły fizycznej i sprytu, ale również inteligencji i pracy zespołowej.

Następnie zaplanowane były zajęcia survivalowe. Niestety deszcz pokrzyżował nam plany. W zamian uczestniczyliśmy w zajęciach z pierwszej pomocy. Następnie lekka kolacja, a wieczorem ognisko, przy którym mogliśmy pośpiewać i potańczyć oraz zajadać się pysznymi pieczonymi jabłkami i ziemniakami. Po wspólnym spotkaniu przy ognisku poszliśmy spać, aby nabrać sił przed kolejnym intensywnym dniem.

Następnego dnia wstaliśmy o godzinie 7:30. Pierwszym punktem programu była Msza św. Po śniadaniu udaliśmy się na zajęcia zorganizowane. Pierwsza grupa skierowała się do lasu, aby przećwiczyć sztukę przetrwania, natomiast druga udała się do pobliskiego parku linowego. Po 2 godzinach nastąpiła zmiana grup.

Na zajęciach z survivalu uczestnicy zostali podzieleni na 3 grupy. Ich zadaniem było zbudowanie jak najbardziej szczelnych szałasów, ogniska oraz sygnału SOS. Podczas trwania prac jedna osoba z każdego zespołu udała się do instruktora. Tam dzieci miały za zadanie przygotować dla całej drużyny posiłek, w postaci osobiście ugniecionych i wypalonych nad ogniskiem podpłomyków. Po posiłku, polewając wodą sprawdzaliśmy szczelność przygotowanych szałasów. Wiele osób z tej próby wyszło mokrych.

Na zakończenie zorganizowano nam grę terenową w lesie. Każdy z trzech zespołów otrzymał po 4 flagi. Zadaniem drużyn było znalezienie odpowiedniego miejsca na bazę, umieszczenie tam flag i strażników oraz uzyskanie jak największej liczby flag przeciwników. A wszystko to zorganizowane na zasadach starej i znanej gry w kamień, papier i nożyce.

Po skończonych zajęciach nie pozostało nam nic innego, jak tylko się umyć, zjeść obiad i leniwie wrócić do Warszawy, wspominając przy tym dwa bardzo mile spędzone dni na Mazurach.

Imieniny s. Magdaleny

W maju swoje imieniny obchodzi siostra Magdalena Wyrwa, która na co dzień troszczy się o jak najlepsze funkcjonowanie Oratorium. Z tej racji w piątek 24.05.2013 r. dzieci z świetlicy, pod czujnym okiem wychowawcy – pani Aldony zaprezentowały montaż słowno-muzyczny poprzez, który wyraziły Siostrze swoją wdzięczność za serce, które wkłada w realizację swojego powołania. Swoją wdzięczność wraz z życzenia wyrazili również o. proboszcz Andrzej Kryger oraz opiekun Oratorium o. Dawid Wilczyński. Po śpiewach i życzeniach przyszedł czas na degustację smakołyków przygotowanych przez Panie z Oratorium.

Szczawnica

W dniach 18.04 – 21.04 dzieci uczęszczające do Oratorium wraz z opiekunami udały się na wycieczkę do Szczawnicy.

Z Warszawy wyjechaliśmy ok. godz. 6 rano, aby dotrzeć na miejsce ok. godz. 15:00. Po sytym posiłku i wypakowaniu bagaży postanowiliśmy zwiedzić Szczawnicę. Wyruszyliśmy w drogę zwiedzając miasteczko oraz pobliskie pagórki, dochodząc aż do Bacówki Pod Bereśnikiem. Następnie wróciliśmy do ośrodka na kolacje, aby nabrać sił przed kolejnymi wyprawami.

Drugiego dnia, zaraz po śniadaniu wraz z przewodnikiem dojechaliśmy pod górę Wdżar (767 m. n.p.m.). Po zdobyciu góry przyszedł czas na zejście z niej, co w niektórych momentach było dość trudne. Podczas przerw w schodzeniu mogliśmy cieszyć się leżącym gdzieniegdzie śniegiem! Na dole czekał już na nas autokar, którym udaliśmy się pod Zamek w Niedzicy. Podziwialiśmy tam jego piękne położenie nad tamą między jeziorami Czorsztyńskim i Sromowskim. Kolejnym punktem dnia była wyprawa pod granicę ze Słowacją, aby choć z dołu popatrzeć na Trzy Korony (982 m. n.p.m.). Następnie wróciliśmy na obiad, a wieczorem dla zrelaksowania obolałych mięśni popływaliśmy w pobliskim basenie.

W sobotę kolejką krzesełkową wyjechaliśmy na Palenicę (722m. n.p.m.), aby kierując się do Wąwozu Homole, z góry podziwiać Szczawnicę i jej okolice. Po drodze mogliśmy podziwiać piękne widoki zarówno po stronie Polskiej, jak i Słowackiej. Po przejściu ok. 7 km dotarliśmy do Wąwozu Homole. Po obiedzie, po raz ostatni wyszliśmy na dłuższy spacer po miasteczku, powoli się z nim żegnając.

W niedziele po obiedzie wyruszyliśmy w podróż powrotną do Warszawy. Do celu dotarliśmy ok godz. 21. Tak skończył się nasz dłuższy kwietniowy weekend. Miejmy nadzieję, że pejzaże malowane nam przez naturę pozostaną na długo w naszej pamięci i pozwolą niektórym młodym zakochać się w górach.

Poronin - luty 2013

Podczas z ferii zimowych wyjechaliśmy do Poronina. Pogoda była wymarzona dlatego dużo czasu spędzaliśmy na stokach górskich, doskonaląc swoje umiejętności narciarskie. Niektórzy woleli zjeżdżać na jabłuszkach. Wśród licznych atrakcji była kąpiel w wodach termalnych jak i aquaparku w Zakopanem. Codziennie wieczorem braliśmy udział w pogodnych wieczorkach, gdzie mogliśmy zaprezentować swoje zdolności i pomysły.